Klaudia

Klaudia

2013. márc. 3.

HA AZ EMBER RENDBEN VAN, RENDBEN LESZ A VILÁGA IS


Hallottam egy csodálatos kis történetet egy lelkipásztorról, aki szombat reggel meglehetősen nehéz körülmények között próbált felkészülni a prédikációra.
A felesége elment vásárolni. Esett az eső, a kisfia unatkozott, nyugtalan volt, mert nem tudott mihez kezdeni magával. Végül a lelkész kétségbeesésében elővett egy régi magazint, hogy átlapozza. Talált egy szép színes oldalt, amely a világ térképét ábrázolta.
Kitépte a lapot, szétszaggatta, a darabkákat szétszórta a szoba padlóján és ezt mondta a fiának: "Johnny, ha össze tudod rakni a térképet, kapsz tőlem egy huszonöt centest."
A lelkész azt hitte, hogy egész délelőttre való munkát adott a kisfiúnak.
De tíz perc múlva kopogtattak az ajtón.
A kisfia volt, az összerakott képpel.
A lelkész megdöbbent, hogy fia ilyen gyorsan végzett a feladattal. Ott voltak a papírdarabkák, gondosan összerakva, ott volt a hibátlan világtérkép.
- Kisfiam, hogy tudtad ilyen gyorsan összerakni? - kérdezte a lelkész.
- Ó! - mondta Johnny - Nagyon egyszerű volt. A másik oldalon egy ember képe van. Egy papírt letettem a földre, összeraktam az embert, aztán egy papírlapot tettem a tetejére és megfordítottam az egészet. Rájöttem, ha rendbe teszem az embert, a világ is rendben lesz.
A lelkész mosolygott és átadta fiának a negyeddollárost.
Ezzel megadtad a holnapi prédikációm témáját - mondta.
"Ha az ember rendben van, akkor rendben lesz a világa is!"

Mély tanulság rejlik ebben a gondolatban.
Ha szerencsétlennek érzed magad a világban és a világot meg akarod változtatni, a legjobb hely ahol kezdheted, az Te magad vagy.
Ha lelki beállítottságod pozitív, világod problémái meghajlanak előtted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.